تبلیغات
یک مادر و هزاریک تجربه - برداشت های غلط زنان در مورد سلامت قلب
یک مادر و هزاریک تجربه
جمعه 7 فروردین 1394

برداشت های غلط زنان در مورد سلامت قلب

جمعه 7 فروردین 1394

نوع مطلب :
نویسنده : گیتی قدسی

برداشت های غلط زنان در مورد سلامت قلب

در این مقاله با 6 باور های غلط رایج زنان در مورد سلامت قلب و راه حل آن ها آشنا خواهید شد.


برداشت های غلط زنان در مورد سلامت قلب

علی رغم اینکه بسیاری از افراد ، تصور می کنند مراقب سلامت قلب خود هستند ، باید بدانند که ممکن است بسیار ساده دچار مشکلات قلبی شوند .

با وجود این حقیقت که بیماریهای قلبی و عروقی در آمریکا ، سالیانه جان زنان زیادی را می گیرد ، باز هم این برداشت غلط وجود دارد که این نوع بیماریها بیشتر در مردان رایج است . اصولاً زنان از مبتلا شدن به سرطان سینه واهمه دارند و این در حالی است که ، بیماریهای قلبی و عروقی ٨ برابر آنها را بیشتر تهدید می کند . به گفته پاملا کیویانگ ، رئیس بخش قلب زنان در مرکز جان هاپکینز ، پیام تهدید بیماریهای قلبی و عروقی در زنان هر روز بیشتر منتشر می شود ، اما باز هم باید زنان را از عوامل خطر و فاکتورهای هشداردهنده این نوع بیماری ، آگاه کرد . در ادامه به چند باور غلط در میان زنان ، در مورد قلب ، اشاره می شود ، آنها را مطالعه و با باورهای خود مقایسه کنید .

١- خودم ” می دانم ” چه زمانی باید فشار خون خود را اندازه بگیرم

بسیار خوب است که شما بدنتان را بشناسید ، اما این موضوع به تنهایی کافی نیست . بر اساس تجربه پاملا کیو یانگ، زنان زمانی برای فشار خون مراجعه می کنند ، که احساس سر گیجه دارند و خودشان می گویند ” ما احساس میکنیم فشار خونمان بالاست ” در صورتی که پرفشاری خون و کلسترول بالا ، از بیماریهای خاموش هستند .

راه حل : فشار خون ، قند خون و کلسترول خود را به طور منظم زیر نظر پزشک ،آزمایش کنید . این آزمایشها میتوانند ازخطرات احتمالی جلوگیری کنند .

٢- قرار دادن یک دوچرخه ثابت در منزل

داشتن دوچرخه ثابت و تردمیل در منزل، بسیار خوب است . اما به شرطی که به صورت منظم از آنها استفاده شود ، که بیشتر زنان این کار را انجام نمی دهند. آنها عجولانه تصمیم گیری می کنند و ورزشی را انتخاب میکنند که نه تنها طبیعی و راحت نیست ، ضمناً هیچ هیجان و تفریحی هم به همراه ندارد . بنابراین بعد ازیک شروع مشتاقانه ، به سرعت این ورزش فراموش می شود .

راه حل : ورزش و فعالیت جسمانی را انتخاب کنید که مورد علاقه تان باشد و بتوانید به صورت منظم آن را انجام دهید ، مانند پیاده روی و یا دویدن با دوستانتان .

٣- کشیدن سیگار جهت پایین نگاه داشتن وزن

کنترل وزن برای سلامت قلب بسیار مفید است ، اما کشیدن سیگار جهت کنترل وزن ، بسیار مضر است . زیرا سیگار خطر درجه یک در بیماریهای قلبی و عروقی محسوب می شود .

راه حل : وزن خود را با رژیم و ورزش کنترل کنید . به گفته کیو یانگ اصلاً روی سیگار حساب نکنید ، در نهایت نیکوتین مضر است .

۴- آشنا نبودن با علائم هشداردهنده بیماریهای قلبی

حمله قلبی در زنان با حمله قلبی در مردان متفاوت است . زنان منتظر درد قفسه سینه شدید هستند ، به همین دلیل سایر علائم را نادیده می گیرند .

راه حل : اگر دچار حالت تهوع ، درد شکمی ، تنگی نفس و یا سایر علائم آزار دهنده که برای شما غیر عادی بود ، شدید ، حتماً با پزشک مشورت کنید .

۵- برخی زنان بر این باورند که هورمون تراپی دوران یائسگی ، برای قلب مضر است

برخی زنان در دوران یائسگی ، دچار گُر گرفتگی و اختلال در خواب می شوند . هورمون تراپی جلوی بیماری قلبی را نمیگیرد ، اما به این معنی نیست ، که از هورمون استفاده نکنید . برای بیشتر زنان ۵٠ سال به بالا، خوردن هورمون راهکار درستی است .

راه حل : اگر برای علائم آزاردهنده یائسگی باید هورمون تراپی کنید ، سعی کنید ازپایین ترین دوز این دارو استفاده کنید .

۶- برخی زنان بر این باورند که ، با زایمان مشکلات سلامتی در بدنشان پایان می یابد

زمانی که زنان بچه خود را به دنیا می آورند ، دیگر جنینی در بدنشان نیست ، اما هنوز قلب و سایر اعضاء هستند . اگر در حین بارداری مبتلا به دیابت بارداری ، فشار خون بالای ناشی از بارداری و یا پری اکلامپسیا ( بیماری دوران بارداری که بر اثر پر فشاری خون ، منجر به مرگ مادر و جنین می شود) هستید ، خطر بیماریهای قلبی پس از زایمان بسیار زیاد است .

راه حل : همیشه سوابق بیماریهای خود را با پزشکتان در میان بگذارید تا او ، با اطلاعات کافی بتواند تجویزهای درستی به شما ارائه دهد ./ شفاجو




 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر